‘Waarom de Action goedkoper is dan concurrenten’

Het is koffietijd. Zo rond deze tijd heb je wel zin in een lekker bakkie koffie. Met een heerlijke wafel. Wat blijkt, je hebt geen wafelijzer. En je rekening is bijna helemaal leeg door hoge energiekosten. Wat doe je dan? Op zoek naar een wafelijzer. Maar ja, het kost vaak wel wat. Of niet? Veel consumenten kopen tegenwoordig bij de Action. De winkel biedt allerlei producten voor een voordelige prijs. Maar hoe kan dat? Waarom is de Action goedkoper dan haar concurrenten?

Geheim

Het geheim is het inkopen in gigantische volumes. Dat blijkt uit een artikel van het Algemeen Dagblad (AD). Daarin vertelt topvrouw Hajir Hajji over het succes van de Action.

Daverende kwartaalcijfers

“Het succes van koopjesketen Action houdt aan met deze week opnieuw daverende kwartaalcijfers”, zo meldt het AD. Naast groei is duurzaamheid prioriteit, zegt topvrouw Hajir Hajji. ,,Duurzaam hoeft niet altijd duur te zijn.’’

Lui, gierig of geniaal?

Wat vind jij van dit soort ‘prijsvechters’? Moet het kunnen of doet het afbreuk aan fysieke winkels (die het meestal al zo zwaar hebben). Is het een geniaal marktconcept? Of zijn Nederlanders consumenten gewoon luie en gierige kopers? Stem op de stelling en geef je mening onderaan dit artikel.

Prijsvechters maken de markt van fysieke winkels kapot

De Action

Action is Europa’s snelst groeiende non-food discounter. “We zijn er trots op goede en verrassende alledaagse producten te bieden voor hele lage prijzen. Wij kopen groot in, zodat we onze eigen merkproducten én A-merken voor de laagste prijs kunnen aanbieden”, zo schrijft het bedrijf online. “Van cadeaus tot handdoeken en van ondergoed tot pannensets en knutselspullen, bij ons vind je alles wat je iedere dag nodig hebt én leuke en verrassende producten. Action is er dan ook voor iedereen. Of je nu een kleine portemonnee hebt, of gewoon graag de laagste prijs betaalt voor je dagelijkse producten”.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees ook eens